عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 11 فروردين 1386
بازدید : 254
نویسنده : مسعود جواهری

  لپ‌تاپ مخصوص بازی‌خورها

 
هیچ می‌دانید فرق بین یک لپ‌تاپ معمولی با یک نوت‌بوک مخصوص بازی (gaming) در چیست؟ پاسخ این است که بزرگ‌ترین تفاوت آنها فقط و فقط در گرافیک (GPU) آنهاست.
همه انواع نوت‌بوک‌ها تنها با داشتن GPU قدرتمند مناسب حتی اگر پردازنده (CPU) درست و حسابی هم نداشته باشند، بدون ایجاد حرارت خیلی زیاد و با مصرف برق کم قادرند از عهده اجرای بازی‌های رایانه‌ای برآیند.


:: موضوعات مرتبط: آموزش کامپیوتر , ,
:: برچسب‌ها: لپ‌تاپ مخصوص بازی‌خورها ,
تاریخ : جمعه 26 اسفند 1390
بازدید : 263
نویسنده : مسعود جواهری

 آموزش کار با صفحه شروع ( Start Screen ) ویندوز ۸

صفحه Start Screen
 
ویندوز ۸ هم اکنون با ارائه نسخه جدیدی از این سیستم عامل توسط کمپانی ماکروسافت که در آموزش نصب ویندوز ۸ با آن آشنا شدیم قابل استفاده برای تمامی کاربران این سیستم عامل است. یکی از تغییرات بزرگی که در این نسخه روی داده است جایگزین شدن صفحه شروع و یا همان Start Screen به جای منوی شروع یا Start ویندوز است که تا کنون در تمامی نسخه های ویندوز موجود بوده است. در این آموزش با این صفحه و چگونگی مدیریت آن به صورت کامل آشنایی پیدا می کنیم. 


:: موضوعات مرتبط: آموزش کامپیوتر , ,
:: برچسب‌ها: آموزش کار با Start Screen ویندوز ۸ ,
تاریخ : دو شنبه 3 بهمن 1390
بازدید : 193
نویسنده : مسعود جواهری

 با این ۵ افزونه، فایرفاکس ۸ را جذاب تر کنید!

 
فایرفاکس در چند سال گذشته پیوسته در حال واگذاری عرصه مرورگرهای وب به کروم و اپرا بوده است. این خبر خوبی نیست و بسیاری از دوستداران و کاربران فایرفاکس را نگران ساخته، چرا که موزیلا با عرضه فایرفاکس در زمانی نه چندان دور راه پیشرفت را یک شبه طی کرد و همه ما را از تجربه وبگردی با تنها مرورگر موجود یعنی اینترنت اکسپلورر نجات داد. من، خودم به گوگل کروم مهاجرت کردم، اما در حال حاضر که فایرفاکس ۸ عرضه شده، تصمیم گرفتم به آن یک فرصت دیگر بدهم.
اما فایرفاکس کامل نیست (بلکه خوب است، کروم هم کامل نیست). پس چرا آن بهتر نکنیم؟ در اینجا ۵ افزونه عالی برای فایرفاکس شما داریم، که اگر آنها را با این مرورگر ترکیب کنیم، تجربه کار با فایرفاکس متحول خواهد گردید. البته شما می توانید، تنها یک یا دوتا را بسته به سلیقه و نیاز خود امتحان کنید، اما همان اندازه احساس تفاوت خواهید داشت.
 


:: موضوعات مرتبط: آموزش کامپیوتر , ,
:: برچسب‌ها: با این ۵ افزونه , فایرفاکس ۸ را جذاب تر کنید! ,
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
بازدید : 214
نویسنده : مسعود جواهری

  نیازهای کاربر ، عامل برتری یک مرورگر نسبت به سایرین !

همیشه در هنگام وبگردی و بازدید از سایت های مختلف ، با عناوینی همچون مقایسه مرورگرها ، جنگ مرورگرها ، چرا فلان مرورگر بهتر است و از این موارد برخورد میکنیم که اغلب هم ترجمه شده ی مطالب وبسایت های خارجی هستند . البته قصد نداریم که بگوییم این مطالب مفید نیستند و ارزشی ندارند . بلکه هدف ما اینست که بگوییم تنها نباید به این موارد اکتفا کرد و یک مرورگر را بهترین دانست .
به عنوان مثال کسی که در یک شرکت نرم افزاری کار میکند ، ممکن است از لپ تاپ های ظریف و سبک وزن استفاده کند ؛ در صورتی که یک مهندس ساختمان معمولا از لپ تاپی با بدنه محکم تر و با دوام تر استفاده میکند . اینجاست که باید متوجه شویم هر کسی بر حسب نیازهای خود لوازم کارش را انتخاب میکند .
در مورد مرورگرها نیز این قضیه صدق میکند . هر کدام از ما بنابر نیازهایی که داریم یک مرورگر را انتخاب میکنیم . یکی کارش وبگردی و رفتن از این سایت به سایت دیگر است . یکی طراح وب که همیشه در حال طراحی و نوشتن کدهاست و ….. . اما انصاف نیست که یک مرورگر را برتر از دیگری بدانیم و روزها و ماه ها و سالها زحمت یک تیم متخصص را با برتری دادن یکی بر دیگری ، نادیده بگیریم .


:: موضوعات مرتبط: آموزش کامپیوتر , ,
:: برچسب‌ها: نیازهای کاربر , عامل برتری یک مرورگر نسبت به سایرین ! ,
تاریخ : جمعه 23 دی 1390
بازدید : 222
نویسنده : مسعود جواهری

  چگونه یک رایانه برای خود جمع کنیم؛ قسمت اول؛ انتخاب

 
بی شک به گران تر تمام شدن خرید یک رایانه حاضر و آماده واقف هستید و این که با این مبلغ اضافه ای که بابت اسمبل و جزئیات دیگر و گران فروشی برخی از قطعات می پردازید می توانید سیستمی به مراتب بهتر تهیه کنید. این تفاوت در برخی موارد به ۱۰۰ هزار تومان هم می رسد که پول کمی به نظر نمی رسد. ما در یک مجموعه چند قسمتی از ابتدا راه با شما همراه خواهیم شد و در انتها یک سیستم حاضر و آماده تحویلتان خواهیم داد؛  در این نوشتار به چگونگی انتخاب سیستم مناسب برای خود می پردازیم.
 
در ابتدا باید به این نکته توجه کنیم که یقین بدارید که برخی فروشگاه ها برخی اجناس را با قیمت پایین تری نسبت به همکاران خود به فروش می رسانند. پس هیچ گاه گول فاکتور خرید یا قسم هایی که می خورند را نخورید. نیاز است کمی زمان بگذارید تا اجناس مورد نظر خود را یافته و با قیمت مناسب تهیه کنید. در ضمن اصلا به این که دیگر این مدل در بازار نیست توجه نکنید. این جمله تنها این معنی را می دهد که جنس مورد نظر شما را این فروشنده و یا حداکثر مغازه های بقلی و همکارش ندارند که برای شما تهیه کند پس از چرا پولت را به کسی دیگر بدهی بیا من جنس مشابه که به مراتب از آن بهتر است به شما می دهم!!!
مدل قطعاتی که می خواهید تهیه کنید ابتدا کامل و با جزئیات در وب یافته و بعد به سراغ خرید بروید. توجه کنید که بعضی مواقع خرید اینترنتی چند قطعه تفاوت فاحشی در خرید فیزیکی آن دارد و شاید تا چند ده هزار تومان صرفه جویی برای شما در بر داشته باشد.
حال از هر چه که بگذریم سخن دوست خوش تر است. در ادامه به چگونگی انتخاب قطعات مورد نیاز خواهیم پرداخت.
در آغاز پلتفرم یا اساس سیستمی که می خواهید جمع آوری کنید را مشخص کنید. یعنی دوست دارید سیستمی بر مبنای پردازنده های اینتل باشد یا AMD. زیرا این انتخاب در انتخاب مادربرد شما هم تاثیر گذار است. توجه کنید که در انتخاب قطعات و کارایی که از آن ها می خواهید بودجه خود را هم در نظر بگیرید و از بلند پروازی بپرهیزید. شاید در یک نگاه بگویید این مدل ۱۰ هزار تومان بیشتر است اما اگر این مبالغ را در کنار هم جمع کنید مبلغ زیادی خواهد شد و احتمالا شما را در ادامه خرید با مشکل رو به رو خواهد کرد.


:: موضوعات مرتبط: آموزش کامپیوتر , ,
:: برچسب‌ها: چگونه یک رایانه برای خود جمع کنیم (1) ,
تاریخ : چهار شنبه 21 دی 1390
بازدید : 224
نویسنده : مسعود جواهری

  بالا بردن عمر لپ تاپ با چند نکته ساده

 
زمانی لپتاپ یک وسیله تجملاتی برای مهندسین عالی رتبه محسوب می‌شد. اما این روزها بسیاری از دانشجویان مخصوصا دانشجویان رشته‌های مهندسی یک کامپیوتر قابل حمل به همراه دارند. اگر به دانش‌آموزان فامیل و آشنا حتی اگر نگاهی بیاندازیم هم تعداد بسیاری زیادی از آنها را می‌بینیم که سرشان گرم لپ‌ تاپ است و دیگر علاقه گذشته را به کامپیوترهای رومیزی سری PC نشان نمی‌دهند.
 




:: موضوعات مرتبط: آموزش کامپیوتر , ,
:: برچسب‌ها: بالا بردن عمر لپ تاپ با چند نکته ساده ,
تاریخ : سه شنبه 20 دی 1390
بازدید : 225
نویسنده : مسعود جواهری

   Windows Media Center دوست داشتني!

با مرکز مديريت فايل‌هاي مولتي مديا در ويندوز 7 آشنا شويد
مـــــدیاسنتر وینـــــدوز یا WMC کــــه در ویرایش‌هــــای Home premium, Professional, Enterprise, Ultimate ویندوز ۷ گنجانده شده را شاید بتوان نتیجه تلاش مایکروسافت برای تبدیل PCهای خانگی به یک مرکز پخش فایل‌های مولتی‌مدیا دانست.

رایانه ای که قرار است WMC روی آن اجرا شود، می‌بایست حداقل نیازهای سخت‌افزاری مربوط به آن را داشته باشد که مهم‌ترین آنها عبارتند از کارت گرافیک با حداقل حافظه ۶۴ مگابایت و یک پردازنده (CPU) مناسب، اگرچه برای اجرای مطلوب مدیاسنتر کارت‌های گرافیک ۲۵۶ و ۵۱۲ مگابایتی پیشنهاد می‌شود! از آنجا که WMC امکان پخش و ضبط Online TV را نیز دارد، می‌توان کارت TV را نیز از جمله نیازهای سخت‌افزاری سیستم اجرا کننده‌ آن دانست.



:: موضوعات مرتبط: آموزش کامپیوتر , ,
:: برچسب‌ها: Windows Media Center دوست داشتني! ,

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

وبلاگ موسسه نرم افزاری MSD ، شامل مجموعه ای از بهترین های نرم افزاری ، بازی ، آموزشی ،فیلم و سریال ، موزیک و ... برای دانلود می باشد . همچنین ، محصولاتی را ارائه می دهیم که میتوانید لیست آنها را در قسمت معرفی محصولات ببینید. امیدواریم از این وبلاگ نهایت استفاده را ببرید.

نظر شما در رابطه با وبلاگ ؟

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 296
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com